Ett arsel

"Om man är en konstnär måste man ta risken att folk tycker att man är ett arsel." (Uttalande av Pink Floyd)

Det gäller väl förvisso alla.
Jag är alltid med på ett hörn.

Sa jag att jag började mitt nya liv igår?
Jo. För så är det.
Jag har fuckat upp det.
Inbillat mig att det var hållbart.
Men så var det ju aldrig.
Så nu ska jag börja vara ärlig mot mig själv.
Och dagarna, och med det livet, känns redan mycket bättre.

Livet handlar alltid om risker.
Eller chanser som jag ser det.
Varför vara pessimist när man kan vara optimist?
Fick höra att jag är irrationell och icke målmedveten. Ett stort kaos. (!)
Jorå så att....
Eller så kan det möjligtvis vara så att jag är impulsiv, lever i nuet, älskar livet och vill älska varje sekund???
Ja.
Eller så kan det vara så att jag är en balanserad och harmonisk människa,
ni som känner mig vet ju.
Antingen är man negativ
eller så ser man saker från ett annat håll.
Men hey - kommer det ett världskrig infarandes i livet så är det klart man försvarar sig.

Favoriter i repris:
Seba - Last goodbye
Seba - Move on

Nä, jag är inte bitter.
Det gjorde bara lite ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback