Surrealistisk

...var känslan när jag bröt ihop under lunchen där jag satt och pratade med min handledare i universitetsmatsalen.
Tårar, ärtsoppa, grädde och pannkakor.
Omgivna av studenter.
Och där sitter anställda och gråter en skvätt.
Surreal...yes indeed.

Ja, men man måste erbjuda folk (omgivningen) nåt att prata om också, eller hur?!

(Bekännelsen tid är inne för mig, det är mitt nuvanrade signum, hela månaden är präglad av bekännelser)

Nästa tårskvätt kom ca 4 timmar senare, när jag sitter och ska precis få influensavaccinet insprutat i armen.
Jag och gamlingarna liksom.
Men jag har inte tid att va mer trött och orkeslös än jag är.
Och måste alla fråga hur jag mår? Eller ställa andra komplicerade frågor?
Jag är inte vän med min tårkanal just nu, eller mitt immunförsvar.
och kan inte riktigt kontrollera dem.
De löper amok.
Så fråga mig bara hur jag mår när jag mår bra, är ni snälla.

Jag är inte rädd för sprutor, det är inte det, utan sköterskan frågade mig om jag verkligen skulle vaccinera mig nu om jag kanske är sjuk? Det ska ju för f-n hon svara på, eller?
Varför är det så att sköterskor nästan alltid frågar patienten "vad tycker du vi ska göra" eller "ska vi verkligen..." osv.
Det är ju deras jobb. Det är ju därför man är där liksom.
Driver dom med oss eller är dom bara inkompetenta? Dvs att vem som helst kan sköta deras jobb? Det låter ju onekligen så. Jag är inte arg, bara tycker att de ställer j-ligt dumma motfrågor ibland bara. Och det är inte bara mig det händer, annars kunde man ju lätt tro att det faktiskt Är mig det är fel på.

Blä. Nu ska jag transkribera vidare.
Kursen i gbg tar musten ur mig.
Jag vägrar läsa artiklarna (de=tråkiga och svåra...kanske tråkiga för att dom just är svåra?).
Då är det roligare att lyssna på (dumma) människor som pratar om mobbning.
Jag beter mig som ett barn.
Jepp, that's me.

Ja, mina bekännelser här rör mig inte i ryggen längre.
Inte efter att man gråtit en skvätt i skolmatsalen med supervisorn.
..suck...lägre går det väl inte att sjunka.


Här får ni en fin bild att titta på istället. Se till och njut nu.


Kommentarer
Postat av: Terese

Jag frågar inte hur du mår, men jag skickar en hälsning och en kram.

Postat av: Maitreya

Tack snutt =) Kram tillbaks

2008-11-05 @ 11:02:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback