Konsten med nästan

Jag har allt annat än jobb i huvudet just nu.
Men jag ska ha en eloge för att jag ens tog mig till jobbet igår.
Några timmar iaf.
Även om de flesta av de timmarna gick åt till att fika och bikta sig.

Texten blev så klart inte klar igår.
Jag behövde sitta med täcket i soffan.
Och nästan-kramas.
Men min nästan-kompis.
Också kallad min ex-man.
Numer.
It sux.

Konstigt.
Vi har inte på flera år haft det så bra
som vi har haft det den senaste månaden.
På ett sätt.
Och då har vi inte ens varit ihop den tiden.
Konstigt vill jag lova.
Skitkonstigt.
Men vet ni - man överlever det mesta.
Även separationer.
Konsten är att gå ur dem som vänner och med medkänsla.
Och den konsten kan vi.

Kommentarer
Postat av: Sofia

<3 när du e redo så finns jag här min goaste Malin!

Postat av: Terese

Älskade vän, förstod nästan att det var något sånt. Eller befarade rättare sagt. Du kan väl höra av dig om du vill och orkar. Kram Terese

2008-12-01 @ 12:37:22
URL: http://edalwi.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback