Laidback is back

Den där kursen jag åmat mig över, klagat på, stressat upp mig inför, gick ju galant.
Fick fina vitsord av den dära kända professorn dessutom. Och jag fjäskade nada!
Vi får la se om han är lika berömmande efter att jag dissikerat och missförstått hans teorier i min avhandling sen.
Nej då. Jag ska göra ett gott jobb.
Hoppas jag.
Annars får jag väl fly landet.

Iaf. Att oroa sig i onödan har varit ett ständigt kännetecken för mig.
Numer är jag så van att jag gör det i onödan så jag har lärt mig att släppa mycket av pressen och oron.
Och ändå ligger min faktiska oro högre än vad som i realiteten är nödvändigt.
Fast jämfört med de andra nissarna i kursen (grymt underbara kursdeltagare för övrigt)
är jag Mrs. Laidback.
Så lite har all mindfulness-träning hjälpt.
Även om mitt mellannamn senaste tidien har
varit Mrs. Ofokuserad.

Men nu är jag på topp igen.
Hälsan går uppåt,
så jobbet går asbra,
jag har hittat nya vinterdäck till bilen,
de resande fötterna (jag pratar om 4 st)
har stationerat sig hemma,
det är snart julmys,
och ja, jag ser ljuset igen.
Inte den dödes den här gången
utan ett med vitalitet.

Alternativmedicin is the shit.


The way you react to what you face in life
is of great help to learn to know yourself.
To judge or blame what you face do not help you at all,
instead use this opportunity to look at yourself,
see and understand why and how you have reacted.
The others are what they are and by judging you cannot change them,
but you can certainly change how others and external events affect you or not.

Dharma

Kommentarer
Postat av: Terese

Åh, vad skönt att höra att du känner dig bättre! Kram Terese

Postat av: Maitreya

Visst är jag snygg i min morgonkalufs??

2008-12-05 @ 16:07:02
Postat av: Maitreya

Visst är jag snygg i min morgonkalufs??

2008-12-05 @ 16:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback