Fallen

image216Jag har träffat en ärkeängel. En fallen sådan.
Han har en lika trasig själ som jag.
För det mesta föraktar jag honom och hans beteende.
Tycker att han är en jävla skit.
Men det är för att han visar samma svagheter
som jag.
Precis likadana är vi. Och precis det,
som Jung kallar skuggan, är det jag föraktar.

Jag tror ju inte att saker, möten och händelser
sker av en slump.
Men den här kommer rätt olägligt faktiskt.
Det rör till.
Stökar ner.
Och jag vill bara sucka och be honom dra åt helvete.
Men jag kan ju inte.
Eftersom det är en ärkeängel
(en självgod sådan dessutom),
och dom har alltid en signifikans i mitt liv.

Fast anledningen till att de knackar på min dörr
kanske beror på att jag inte löst fallet.
Löst hur jag ska hantera dem, och i det längre loppet mig själv.
Det kanske ÄR meningen att jag ska ta avstamp och bara be personen att låta mig vara ifred.
Jag är ju en känslig människa.
Och sådana personer ska man vara öm mot.

image217
       Burial - Archangel


       Free yourself!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback