Sant eller intressant?

Min chef är ju helt grym. På ett positivt sätt alltså.
Så som den "yngre" generationen använder begreppet grym.
I morgon ska jag studsa till jobbet.
Gladeligen. Med saffranslängder i ena handen och en julstjärna i den andra.
Som om jag vore en kärring.
Nåväl.
Pysslig snarare än tantig. Sjukskrivning har den effekten.
På mig iaf.

Imorn ska min text sågas på seminariet.
Men det gör inget.
Jag ska säga att jag inte fattade bättre.
För det är ju sanningen.
Eller så ska jag framlägga en teori, en jämförelse av den sociokulturella forskningen och den kognitivistiska:
Det är bättre att säga något intressant, än något sant.

No, we'll never gonna survive, unless we get a little crazy.


Seal - Crazy


Kommentarer
Postat av: Sofia

Lussebullar! I morgon ska jag in på operation. Sedan hoppar jag med gipsad fot i 6 veckor. Om du har tråkigt så är jag hemma ett bra tag framöver :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback