Japaner, japaner, överallt japaner

Jag köpte en Japan för att jag ville slippa krångel.
Bara "tut o kör" ni vet (på bred värmländska).
Men vad fick jag i julklapp då? 
Ett 5000-kronor fattigare liv. 
För att köpa, märk väl, inte skor, inte skumpa, inte "häftig" (ja, jag är nördig) facklitteratur,
utan ett avgassystem!
Finns det något tråkigare att lägga pengar på?
Metall som dessutom inte ens syns. Inte får mig märkvärt glad heller.

Men livet kan vara så bra mycket värre. Och glädje har jag ändå.
Så faktiskt bryr jag mig inte värst om det däringa avgassystemet.
Jag kommer nog få en merry christmas after all.
Jag tror tomten kommer med en alldeles speciell julklapp till mig i år.
Och gör han det (för ja, jag tror att tomten finns) så finns det inget annat som betyder nåt än det.




Ordinary men hate solitude.
But the Master makes use of it,
embracing his aloneness,
realizing he is one with
the whole universe.

Lao Tzu

Kommentarer
Postat av: Stoffeman

Du skulle ha köpt ett mä hål i sårä låter bra, eller åtminstone mä rallyflärp där bak.

2008-12-15 @ 01:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback