Place of the turtle



Äntligen bär det av till Mexico igen.
Den här gången för att fira lite jul med lillbror och hans familj.
51966-12
Vi möts upp i underbara Akumal, som betyder
"Place of the turtle" på det gamla Mayaspråket.
Till den stranden kommer varje år jättesköldpaddorna
och lägger sina ägg. Sedan kan man hjälpa till när de
små liven kravlar sig upp ur sanden och kutar som
sjuttsingen ner till havet.
Sköldpaddevolontär.
Tänk va.
Klingar nästan lika bra som kattfarm i mina öron.


I karibiska havet, utanför Mexicos sydöstkust, finns ett av världens bästa korallrev.
Jag tror jag kommer bota min hajfobi om det ser ut så här.

Hit ska vi och där lånade jag bilden:
http://www.lascasitasakumal.com/akumalaround.htm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback